VAD INNEBÄR WEBERS NÖJDKUNDGARANTI KAMPANJ FÖR PULSE-SERIEN?
Med vår nöjdkundgaranti för Pulse-serien får konsumenten testa produkten i lugn och ro i 30 dagar*. Är dem inte nöjda skickar de tillbaka produkten de köpt och får pengarna tillbaka. De betalar endast för returfrakten. Erbjudandet gäller under en begränsad tid och gäller för alla Weber Pulse modeller.

VAR KAN JAG LÄSA MER OM KAMPANJEN?
På kampanjens hemsida på weber.com. Den kommer ligga uppe så länge kampanjen varar samt under tiden då konsumenter har rätt till att returnera produkter enligt villkor.


NÄR ÄR KAMPANJPERIODEN?
Kampanjen gäller från den 1 mars till den 15 juni, 2021.

MÅSTE MAN REGISTRERA SIG?
Nej, men vill man ta del av erbjudandet att skicka tillbaka grillen så måste man fylla i ett formulär. Detta ska dock göras max 30 dagar efter köpet. Datum på kvittot gäller som startdatum för 30 dagarsperioden.

 

HUR TAR JAG DEL AV ERBJUDANDET?
Om du inte är nöjd med produkten ska du inom 30 dagar från köptillfället.
a. fylla i formuläret på kampanjhemsidan (https://weber.refundere.com)

  1. ange dina kontaktuppgifter
  2. ange dina bankkontouppgifter och därefter
  3. skicka produkten i originalemballage med allt originalförpackningsmaterial samt originalkvitto utvisande slutlig och fullständig betalning som bevis på inköpet.

    Vid godkänd registrering kommer du erhålla en fraktsedel via epost.


JAG VILL KÖPA EN ANNAN WEBERGRILL ÄN PULSE. KAN JAG MAN TA DEL AV ERBJUDANDET ÄNDÅ?
Nej, detta gäller endast grillar från Pulse-serien.

KAN JAG LÄMNA TILLBAKA DEN TILL DÄR JAG KÖPTE GRILLEN/ HOS ÅTERFÖRSÄLJAREN?
Nej, för att ta del av kampanjen och skicka tillbaka grillen måste man fylla i ett formulär på kampanjhemsidan och får sedan en fraktsedel utskickad till sig. Frakten hanteras av en partner till Weber och säkerställer att den kommer till rätt plats. Vi har ingen möjlighet att betala tillbaka grillar som lämnats in till en återförsäljare.

VAD KOSTAR RETURFRAKTEN?
Konsumenten får själv stå för kostnaden av returfrakten. Dock så kommer konsumenten att få en förbetalad returfraktsedel från vår partner när man registrerat sin retur på vår kampanjsida. Vi har förhandlat fram priser som är 415-650kr beroende på vilken modell man vill returnera för att hålla nere kostnaden för konsumenter som vill skicka tillbaka. Kostnaden dras av från återbetalningsbeloppet innan det slutgiltigt betalas ut till konsumenten.


JAG HITTAR INTE KAMPANJSIDAN FÖR RETUR
Returen sköts av en partner (Strömberg Distribution AB) till Weber och genom att fylla i formuläret på hemsidan: https://weber.refundere.com, alternativt via weber.com och kampanjsidan för Pulse kampanjen så kan man beställa en retur.


VILKEN INFORMATION BEHÖVS FÖR ATT REGISTRERA EN RETUR?
Du måste ange alla fält i formuläret som du hittar på https://weber.refundere.com


KONTAKTA KUNDTJÄNS.
Vid fler frågor kan du kontakta vår kundtjänst på email Service-se@weber.com eller telefon 08 525 024 24.

*Fullständiga villkor hittar du på kampanjsidan på weber.com, vi reserverar oss från eventuella felskrivningar och förbehåller oss rätten att kontinuerligt ändra informationen i detta dokument.